palyazat_fooldal

Magyarország

feed-image

Gyengénlátóknak

Belvízvédelem

Árvízi átvezetés: négymillió köbméter víz a Nagykunsági-főcsatornába

Mint arról a napi tájékoztatókban szót ejtettünk, Karcag, Kisújszállás, Túrkeve és Mezőtúr térségének hatékonyabb belvíz-mentesítése érdekében elmúlt napokban árvízi üzembe helyeztük az öntözési vízigények kielégítésére épült, magas vezetésű Nagykunsági-főcsatornát, s annak Keleti- és Nyugati-ágán (azaz fő ágán) keresztül eddig példa nélküli mennyiségű, megközelítően négymillió köbméter vizet vezettünk át a Hortobágy-Berettyóból a Hármas-Körösbe.

Bővebben...

 

Ár- és belvízhelyzet

 

Javuló belvízhelyzet (Szolnok TV)

 

Az ár- és belvíz elleni felkészülés feladatairól egyeztettek a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Védelmi Bizottság rendkívüli ülésén

Az ár- és belvízvédekezés aktuális helyzetének értékelése és a további felkészülési feladatok összehangolása érdekében a  KÖTI-KÖVIZIG igazgatója kezdeményezésére 2011. január 24-én rendkívüli ülést tartott a Jász-Nagykun- Szolnok megyei Védelmi Bizottság. Lovas Attila, Igazgatóságunk vezetője a jelenlegi védelmi helyzet kialakulásának okait, a további felkészülés legfontosabb feladatait foglalta össze a bizottság részére elkészített tájékoztatójában.

A védelmi bizottsági anyag és mellékletei letölthetőek honlapunkról.

 

Robbantással adunk utat a belvíznek

A Tiszasülyi-28-as belvízcsatorna vízfolyási akadályainak eltávolítása

A Jászság szívében elhelyezkedő Tiszasülyi öblözet jelentős belvízterhelésnek van kitéve a tavaly ősz óta lehulló nagy mennyiségű csapadék és a januári olvadás miatt. Az érintett területen többek között Jászkisér, Jászapáti és Jászszentandrás településeken is folyamatos védekezés folyik, a bel- és külterületi csapadék és belvizeket a közeli Csátés és Tiszasülyi-28-as belvízcsatorna gyűjti össze és vezeti le a Tisza irányába.
A Tiszasülyi-28-as belvízcsatorna vizét egy alig több mint 9 kilométeres szakaszon szivattyúsan és gravitációsan közvetlenül a Tiszába lehet vezetni. A múltban elvégzett rekonstrukciós munkák során azonban a csatorna medrében hagyott beton csőáteresz és a mederben lévő hídpillér maradványok okozta vízfolyási akadályok miatt a belvízcsatorna a vízszállító kapacitása alig 60 %-át tudja teljesíteni, a víz megkerülve az akadályt, egy hosszabb, mintegy 37 kilométeres útvonalon (Csátés-Millér főcsatorna) vonul le a területről.  Emellett a mederben, a jég által felszaggatott nád is komoly vízfolyási akadályokat eredményez, az összetorlódott nád kiszedése komoly fizikai munkát igényel. A feltárt hídpillér maradványok csökkentik a levonuló víz sebességét, emiatt ezen a területen jelentős, 70-90 cm-es feliszapolódások mérhetők.

Bővebben...

 
További cikkeink...