palyazat_fooldal

Magyarország

Gyengénlátóknak

Címlap Tisza-tó Hallépcső Tisza-tó: célegyenesben a hallépcső építése

Tisza-tó: célegyenesben a hallépcső építése

A végéhez közeledik a Komplex Tisza-tó Projekt keretében, a Kiskörei Duzzasztómű mellett létesítendő hallépcső építése.  Lényegében az ökológiai folyosó szinte minden pontján teljes lendülettel folyik a munka.

A kivitelező „K és H” Konzorcium tájékoztatása szerint a hallépcsőnél a 33. héten – augusztus 11-17. között – a tápcsatorna medrének kialakítása, a mesterséges patak mindkét oldalán a depónia rendezése, az alsó pihenőtónál a mederrézsűk kiképzése, az alsó zsilipnél pedig a betonban rakott terméskő burkolat kialakítása van soron. Ezen kívül aktuális tennivaló az ökológia folyosó középső szakaszán a II. réselt halátjáró betétgerendáinak behelyezése, a meder kőburkolatának elkészítése, az árvízi bukónál a terelőtöltés építése, valamint a csalivíz-csatorna egy méter átmérőjű vasbeton csöveinek lefektetése a 0+000 és 0+015 szelvények között.     
Folytatódnak azok a beavatkozások is, amelyeket a mesterséges tó hosszú távú üzemeltetésének zálogaként is nevezhetnénk. Így az Eger-patak és az VI-es öblítő csatorna kotrása, a Kőhidi-lapos és a Szilas-fok gyökérzónás kotrása. Ezen kívül hidromechanizációs technológiával dolgoznak a Kis-Tisza 1+900-2+100 szelvényei között.
A Nagykunsági-főcsatorna beeresztő műtárgyánál az elektrohidraulikus tápegység és a mozgató munkahengerek közötti hidraulikus csőrendszer kiépítése zajlik mind a három nyílásban. A szélső nyílásban az új munkahenger beszerelése és beüzemelése a fő teendő, emellett kiépítik az elektronikus úthossz-mérő tápegység kábeleit.
Az öblítő műtárgyak közül a VI-ost érintően lakatos műhelymunka folyik, a helyszínen pedig kotrás a víz alatti beton környezetében, illetve szádlemez-verés az al- és felvízi oldalon egyaránt. A X-esnél a már felújított lakatos szerkezetet építik vissza, továbbá Keston-Nkb réteggel javítják a műtárgy teljes betonfelületét.